REGULAMIN

Artykuł 1. Niniejsza Umowa (Regulamin) jest umową uznawaną za zawartą i wiążącą w całości dla obu stron dla obu stron: (1) strony Kupującego – czyli osoby dokonującej zakupu towarów lub usług w sklepie Morandi (tzn. strony internetowe będące własnością sprzedawcy pod adresem: https://adres.com), (2) oraz strony Sprzedawcy – JDG Alla Kovalenko – Morandi (NIP: 5214040896; adres do korespondencji: woj. MAZOWIECKIE, pow. Warszawa, gm. Warszawa, miejsc. Warszawa, ul. Sarmacka, nr 28a, lok. 52, 02-972). W związku z tym, dokonując zamówienia produktów lub usług za pośrednictwem stron internetowych Sprzedawcy, Kupujący akceptuje niniejsze postanowienia w niezmienionej formie. Sprzedawca (włączając osobę uprawnioną do działania w imieniu Sprzedawcy) zobowiązuje się działać zgodnie z postanowieniami niniejszej Umowy, informując o tym Kupującego w chwili przyjęcia zamówienia do realizacji, poprzez udostępnienie treści Regulaminu do zapoznania.

Artykuł 2. Postanowienia niniejszej Umowy odpowiadają przepisom prawa dotyczącym ochrony praw konsumenta i nie mają na celu zastąpienia jakichkolwiek powszechnie akceptowanych przepisów prawnych, które przysługują Kupującemu. Strony niniejszej umowy uzgadniają, że w przypadku uznania któregokolwiek z postanowień niniejszej umowy za nieważne przez właściwy sąd lub organ, pozostałe postanowienia umowy zachowają pełną moc i skuteczność, a umowa jako całość nie zostanie uznana za nieważną.

Artykuł 3. Produkt, o którym mowa w niniejszej umowie, to odzież i tekstylia. Sprzedający może również dysponować innym asortymentem produktów. Wszelkie artykuły dostępne do sprzedaży Sprzedający udostępnia za pośrednictwem swojego sklepu internetowego, o którym mowa w niniejszym Regulaminie. Towar, który nie został opublikowany na stronach internetowych lub który nie zawiera ceny czy jest w niedostatecznej ilości – może zostać zamówiony tylko po uprzednim potwierdzeniu ze strony Sprzedającego.

Artykuł 4. Sprzedawca zobowiązuje się do dokładnego wykonania zamówienia, wyrażającego się w dostarczeniu produktu zgodnego z zamówieniem Kupującego (czyli zgodność artykułu, jego koloru, ilości, rozmiaru, wybranego materiału). W przypadku niemożności wykonania zamówienia, Sprzedawca zobowiązuje się zwrócić faktycznie poniesione koszty zakupu na korzyść Kupującego w ciągu 30 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia przez Kupującego. Koszty zakupu nie obejmują opłat za usługi związane z przetwarzaniem płatności, opłat bankowych ani innych kosztów, które Kupujący może ponieść w celu dokonania przelewu na rzecz Sprzedawcy. Sprzedawca ma prawo zaproponować Kupującemu odstąpienie od zwrotu kosztów zakupu i zamiast tego zakup analogicznego produktu, którego pełna wartość odpowiada wartości wcześniejszego zamówienia Kupującego. Jeśli Kupujący zgodzi się na tę propozycję, takie zamówienie uważane jest za nowe.

Artykuł 5. Zamówienie uważa się za przyjęte, jeśli to zostało jednoznacznie potwierdzone na piśmie przez Sprzedawcę. Oznacza to, że zamówienie jest jednoznacznie potwierdzone na piśmie, gdy Sprzedawca wysyła komunikat (w tym za pośrednictwem poczty elektronicznej), który zawiera tekst, materiały dźwiękowe lub wideo, w których jednoznacznie potwierdza się przyjęcie zamówienia do realizacji.

Artykuł 6. Produkt podlega ocenie zgodności z umową w chwili dostawy, która jest dniem faktycznego otrzymania rzeczy przez Kupującego.

Artykuł 7. Produkty takie jak bielizna, rękawiczki lub włosy/odpowiednie akcesoria uznaje się za higieniczne, co bowiem oznacza, że taki produkt nie podlega zwrotowi w ciągu 14 dni od daty zakupu na odległość.

Artykuł 8. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez podawania przyczyny, jednak prawo to jest ograniczone sytuacją, gdy Kupujący odstępuje od umowy przed dostawą towaru. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru w chwili dostawy, Kupujący ma prawo złożyć reklamację z powodu niezgodności towaru z umową. Niezgodność towaru w chwili dostawy można również zgłosić za pośrednictwem operatora pocztowego (który dostarcza towar) podczas odbioru towaru, co również będzie skutkowało skutecznym odstąpieniem od umowy, ponieważ towar zostanie zwrócony przez operatora pocztowego.

Artykuł 9. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron, Sprzedający zobowiązuje się zwrócić faktycznie poniesione przez Kupującego koszty (z wyłączeniem opłat bankowych lub innych opłat dodatkowych, w tym procesingowych, o których mowa w art. 4 Regulaminu) na rzecz zakupu towaru w ciągu 30 dni roboczych od dnia skutecznego odstąpienia od umowy, a Kupujący zobowiązuje się zwrócić towar w stanie pierwotnym, czyli takim, jak towar został dostarczony Kupującemu.

Artykuł 10. W przypadku zwrotu Kupujący ponosi wszystkie koszty związane z tą czynnością. Adres, na który należy wysłać taki towar to woj. MAZOWIECKIE, pow. Warszawa, gm. Warszawa, miejsc. Warszawa, ul. Sarmacka, nr 28a, lok. 52, 02-972.

Artykuł 11. Dla osobistego zwrotu towaru z powodu niezgodności towaru z umową należy dołączyć do przesyłki dowód zakupu, pisemne oświadczenie o odstąpieniu od przyjęcia towaru z powodu niezgodności towaru z umową, a także złożyć reklamację, w której należy podać przyczynę niezgodności towaru z umową (np. inny kolor lub rozmiar), podać numer konta bankowego, na który Sprzedający mógłby dokonać zwrotu należności pieniężnej, oraz podać email, adres pocztowy, na który Sprzedający mógłby wysłać wymieniony/naprawiony towar. Sprzedający zobowiązuje się sprawdzić towar w ciągu 30 dni roboczych. Jeśli produkt spełnia wymagania opisane w tym artykule, Sprzedający zdecyduje o jego wymianie lub zwrocie kosztów zakupu.

Reklamacje prosimy zgłaszać mailowo: [email protected]. Uwaga: każda reklamacja będzie rozpatrzona w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania. Wszystkie reklamacje przyjmujemy wyłącznie za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Artykuł 12. Zwrot towaru z powodu niezgodności towaru z umową jest możliwy tylko w przypadku, gdy odzież lub tekstylia nie były używane zgodnie z przeznaczeniem, tzn. Kupujący wyraził zamiar zwrotu towaru przed jego użyciem.

Artykuł 13. Produkt uznaje się za przyjęty przez Kupującego od momentu otrzymania przesyłki pocztowej.

Artykuł 14. Towar nie może być zwrócony z powodu niezgodności z umową, jeśli był używany lub nosi ślady użytkowania.

Artykuł 15. Strony zgadzają się, że towar ma wady i cechy szczególne: Sprzedający odpowiada za zgodność towaru tylko i wyłącznie do momentu pierwszego użycia towaru. Ponadto Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wyniki niewłaściwego użytkowania towaru, niewłaściwej opieki i niedbalstwa. Również nie ponosi odpowiedzialności za brak jakichkolwiek cech, które powinny (lub nie powinny) odróżniać towar.

Artykuł 16. Niniejszy Regulamin opiera się na polskim prawie. Tym samym do Regulaminu zastosowanie ma wyłącznie jurysdykcja prawna Rzeczypospolitej Polskiej.

Artykuł 17. Wszelkie roszczenia kierowane do sądu muszą być najpierw zgłoszone pod adres Sprzedającego, gdyż Strony zobowiązują się do rozstrzygnięcia wszelkich sporów w drodze przedsądowej. W przypadku niemożności rozwiązania sporu w drodze negocjacji wszelkie roszczenia należy kierować do sądu właściwego wg adresu Sprzedającego.